הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: כתבות
רוקפור מתראיינים
עשור וחצי אחרי ששיחררו את אלבומם האחרון בעברית, שרבים מחשיבים אותו לאחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר שיצאו אי פעם בישראל, רוקפור חזרו להקליט בשפת הקודש והוציאו לפני מס' חודשים את "העולם המופלא" בהרכב חדש, הכולל פרט לברוך בן-יצחק, איסר טננבוים ומרק לזר ה"מייסדים" גם את יקי גני, החבר בלהקה מזה שש שנים. לרגל המאורע ולכבוד סיבוב ההופעות המציינות 15 שנה ל"האיש שראה הכל הכל", שזכה השנה גם למעמד של אלבום זהב, פנינו אליהם לשיחה על מוזיקה, קהל, כדורגל ואיך לא, נינט טייב.
מאת: multymenny בתאריך 19/07/10

שתף

חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
כתבות חדשות
הפסנתר הרומנטי, או: למה דווקא סרגיי רחמנינוב
רחמנינוב היה אדם קודר ושפוף שהפך למלחין חשוב ומוביל בזרם הרומנטי על אף תגובות צוננות שקיבל על יצירות...
כנגד ארבעה בנים
ארבע המלצות פולק לחג
הכל התחיל מצ'יקה עצבנית אחת
רונה גפן מתראיינת
ממצמץ עם אגרופים
שלום לקפטן
ביפהארט היה אורגני, והחיבור שלו לטבע האדם, ליצירה, לסביבה, היה ישיר ובלתי אמצעי
33 ושליש - סיכום תערוכה
העטיפה שנולדה בחטא, כפניה של מוצר מסחרי מני רבים השואפת לקדמו, יכולה בידי האמן המעצב לעורר במאזין את...
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.


מה הביא אתכם לעיסוק במוזיקה?

מרק: בתחילה העיסוק שלי במוזיקה היה תחביב – האהבה למוזיקה הייתה קיימת כבר מגיל צעיר: היה לי כיף לשמוע בפטיפון שירים של הביטלס, דיוויד בואי ואחרים. הרמתי גיטרה ישנה שהייתה בבית והתחלתי לנגן בעזרת מדריכה שלי מהצופים. למדתי להוציא אקורדים של שירים שאהבתי ופרטתי מול המראה כשברקע התקליט מתנגן. עם הזמן, כשרוקפור החלה להתפתח, הבנתי שהעיסוק בשעות הפנאי הופך להיות מקצוע.

האם זאת הפרנסה העיקרית שלכם? או במילים אחרות, האם אתם מתפרנסים רק ממוזיקה? האם זה אפשרי בכלל?

איסר: בשנים האחרונות התחלנו לשתף פעולה עם אמנים ופרויקטים אחרים, כלהקת רוקפור וגם באופן אישי, אך מעבר להתפתחות המוזיקלית שבדבר, זה מאפשר להתקיים ממוזיקה, וממוזיקה בלבד.

מה המקום האולטימטיבי בארץ שהייתם רוצה להופיע בו?

מרק: אין מקום אולטימטיבי. מבחינתי, מקום קטן יכול להיות שקול באנרגיה לקיסריה ואף יותר מכך. הופענו על במות גדולות לצד קטנות, במקומות עם היסטוריה מפוארת ובמקומות צנועים ואנונימיים. למדנו שהדבר החשוב ביותר הוא הקשר עם הקהל והאנרגיה והסיפוק שהקשר הזה מביא.

מאחר שכבר הקלטתם באבי רואד - מה המקום האולטימטיבי בחו"ל שהייתם רוצה להופיע בו?

מרק: זה שהקלטנו כבר באבי רואד לא אומר שמיצינו... היינו שמחים לחזור לשם שוב, כמו לעוד עשרות אולפנים מדהימים אחרים. בדומה לתשובה הקודמת, הופענו בעבר על במות גדולות לצד בלונדי, הבי 52 ודייב מתיוז בנד וזכינו לחוות את ההתרגשות הגדולה מהמעמד. שוב, היו במות יותר צנועות שריגשו אותנו לא פחות בעיקר בזכות הפידבק מהקהל. הקהל הוא אחד הגורמים המכריעים בתחושות שלנו על כל במה - גדולה כקטנה.



עם איזה מוזיקאי ישראלי הייתם רוצים לשתף פעולה? ואיך הגעתם לכדי עבודה עם נינט טייב? האם שיתוף הפעולה ביניכם התרחש כפי שציפיתם?

איסר: נשמח לשתף פעולה עם כל אמן שהוא בעדנו, במידה ותתקיים הפריה יצירתית הדדית, ואם מסגרת וזמן הפעילות שלנו יאפשרו זאת.
מרק: שיתוף הפעולה עם נינט התחיל אחרי שנכחה בהופעה שלנו ומאוד התחברה אלינו מוזיקלית. ברוך התחיל ללמד אותה גיטרה, והקשר התפתח אחרי שנפגשנו ושמענו גרסאות ראשוניות לשירים שלה לאלבום השני שלה. התחילה דינאמיקה של עבודה משותפת, שהובילה להשלמת השירים שנכללו באלבומה "קומוניקטיבי". החיבור עם נינט היה מיידי, הייתה כימיה נדירה והפכנו מהר מאוד משותפים לעבודה לחברים. אנחנו מאוד מרוצים מהתקליט של נינט ומאמינים שיש עוד הרבה פוטנציאל לעבודה עתידית משותפת.

אם איזה מוזיקאי מחו"ל (פעיל וחי) הייתם רוצים לשתף פעולה?

ברוך: יש כמה, ואם אפשר, תעבירו אליהם את הבקשה שלנו – אלו הם דייב פרידמן, ג'ף לין, בריאן וילסון ושון או'הגן.


אם לא הייתם מוזיקאים, איפה אפשר היה למצוא אתכם היום?

ברוך: כנראה שהיינו שחקני כדורגל אחרי פרישה, שמפרשנים את המונדיאל.

איך היית מגדיר את הקהל או המאזין הישראלי?

ברוך: מבלי ללקק, הקהל הישראלי הוא ממש טוב. לראייה, תראו אילו אמני אינדי מגיעים לפה והאולמות מלאים !אפילו בסוף שנות ה-80,זכור לי שפיטר האמיל מילא את קולנוע דן, פעמיים, והסטרנגלרז גם מילאו את הסינרמה. לפני עידן נפילת הדיסקים, לחנויות כמו האוזן השלישית ופאז היו הרבה קליינטים, ויכול להיות שגם זה מעיד על הקהל המקומי.

למה אתם מצפים בהופעות או לפני ההופעות? הייתם רוצים לראות קהל מסוים? אתם שואפים לאווירה מסוימת?

ברוך: את האווירה אנחנו אמורים לייצר/ לפני ההופעות היינו רוצים שהבלאנס לא יהיה ארוך ונראה לי שאנחנו רואים את הקהל הכי טוב ואיכותי בהופעות שלנו. סליחה על השחצנות.

על מה אתם מתחרטים בקרירה שלכם? או האם יש משהו שלא עשיתם והייתם רוצים לעשות?

איסר: קשה להתחרט על נקודות בקריירה שהביאונו למעשה עד הלום ובלעדיהן לא היינו מי שאנחנו כיום. יום הזכייה שלנו באולפני אבי רוד לא מוצה עד תום. ההקלטות שערכנו שם ב-2008 נגנזו להתיישנות קלה, ועדיין מחכות להשמעה ראשונה ועריכה לקראת אלבום Live @ Abbey Road.

מה ההישג המרשים שלכם ביותר כלהקה?

איסר: רוקפור היא הלהקה הישראלית הראשונה שהוחתמה בלייבל אמריקאי נחשב, וזכתה גם לתמיכתו.

האלבום האחרון שלכם הוא שונה לגמרי מחומרים קודמים, בין אם זה בהפקה, שמהולה בקורטוב אלקטרוניקה, או המבנים המורכבים שעוטפים את השירים. כמו כן, חזרתם לשיר בעברית. מה אפשר לצפות מהאלבום האחרון שלכם? הוא מתאים או מיועד לקהל מסוים?

איסר: האלבום נכתב, עובד והוקלט חלקים חלקים במשך חודשים ארוכים, תוך התנסות בלתי נלאית באולפן הבית שלנו, אנובה, אולפן ברמה בינלאומית. גדלנו בשנות השמונים האלקטרוניות על פרוג-רוק ופסיכדליה של שנות השישים והשבעים. אנחנו בראש ובראשונה במוזיקה בשביל המוזיקה עבור אוהבי מוזיקה כמונו.

הייתם מגדירים אותו כאלבום קונספט, כמו "האיש שראה הכל" או "בחזרה לשבלול"?

איסר: רוקפור שואפת להציג קונספט בכל עשייתה ויצירותיה. אך ב"עולם המופלא" התפתח רובד קונספטואלי מסוג אחר. סדר השירים באלבום מייצג באופן כרונולוגי את זמן כתיבת השירים. הרעיונות המוזיקליים נשזרו ליצירה אחת שלמה, המייצגת - מעבר ללחנים והטקסטים כמובן - גם את התפתחות יכולת הכתיבה של רוקפור על פני תקופה של שנתיים.


עטיפתו המופלאה של העולם המופלא



מה הדיסק האחרון שרכשתם והאם אתם רואים בקניית אלבומים חוקית, או שאין דבר כזה יותר?

יקי: הכרח" זו לא המילה הנכונה – יש בהחלט דחף לצרוך עוד מוזיקה, לשמוע, להתעדכן במה שקורה ולהכיר מוזיקאים חדשים ומוזיקה מעניינת כל הזמן. כל דבר שאנו שומעים ביום יום משפיע באיזושהי צורה על המוזיקה שלנו, גם אם לא באופן ישיר. אחד האלבומים האחרונים שקניתי היה CONGRATULATIONS אלבום מדהים ומרתק של MGMT שנותן הרגשה כיפית לדעת שיש אמנים שיוצרים כל הזמן חומרים חדשים שאינם לטובת המיינסטרים ויכולים לשחזר את הקסם של אלבומי המופת של העבר.

המון להקות מנהלים יחסי שנאה-אהבה. מטאליקה עברה תקופה שבה חבריה לא דיברו בכלל זה עם זה, ובכל זאת המשיכה להופיע. הסמית'ס כמעט הרגו אחד את השני. ומה אצלכם: מי נותן את הטון בלהקה כשיש ויכוח מי מכריע? ובכלל, מה סוד הקיום הארוך שלכם?

יקי: סוד הקיום של הלהקה הוא באנשים. הלהקה מורכבת קודם כל מקומץ חברים שנהנים ליצור ולייצר סיפורים וחוויות בכל יום מחדש. ישנה הבנה בין חברי הלהקה ומטרה משותפת, וכשכולם הולכים בלב שלם אל אותה המטרה, כך גם מצליחים לשמור על השפיות. אין ספק שלהקה עברה דרך ארוכה, סיבובי הופעות ארוכים בחו"ל, עליות וירידות ושינויים בחברי ההרכב, אבל הקסם הבסיסי תמיד היה וזה שמחזיק את הלהבה.

מהן התכניות שלכם לעתיד?

יקי: יש המון, אבל לא יודעים בדיוק מה. אנחנו רוצים עוד לעשות הרבה דברים ובונים את התכניות לפי מה שבא לנו לעשות. בשנתיים האחרונות הספקנו לעשות אלבום עם נינט, לצאת במסע הופעות של 15 שנה ל"איש שראה הכל", לשחרר אלבום בעברית ולהרים את המופע החדש. מה בהמשך? עוד ועוד יצירה, אולי עוד שיתוף פעולה מעניין, אולי עוד אלבום בעברית ואולי באנגלית... העולם גדול.

עוד משהו שאתם רוצים להוסיף?
יקי: כן, אני לא תופס מברוך גיטריסט גדול. כאילו, הוא מנגן בסדר בסך הכל, אבל אני לא תופס ממנו.
ברוך: גם אני. לא מחזיק מיקי, הוא בסדר כזה, אבל גם אני לא מחזיק ממנו.






אל עמוד הבית של רוקפור, בו ניתן להאזין ל"העולם המופלא".

שתף

נו, אז מה אתם אומרים? נרשם בשביל להוסיף תגובה?  [ רישום ;לוגין ]
מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©