הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: Rock
aimee mann :: magnolia soundtrack
warner bros., 1999    [פסקול]
כפי שאיימי מאן שרה לנו בפתיחת האלבום, אחד הוא המספר הבודד והעצוב ביותר. גם שתיים יכול להיות בודד בדיוק כמו אחד- היא מוסיפה. כי עצם ההימצאות בזוג אינה מספיקה לפעמים לגרש את הבדידות. ''מגנוליה'', לטעמי אחד הסרטים הכי מדהימים שיש, מדבר בדיוק על זה. אפשר להגיד שהשירים של איימי מאן הם לא הפסקול המלווה את הסרט ''מגנוליה'', אלא להיפך: הסרט ''מגנוליה'' מלווה את השירים של מאן
מאת: Mr.Brownstone בתאריך 14/10/07

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
ian hunter
You're Never
Alone With a
Schizophrenic
the
melomanics

parkpop
monster
magnet

powertrip
ozric
tentacles

pungent
effulgent
the beatles
magical
mystery tour
30 seconds to
mars

30 seconds to
mars
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 0    דירוג הגולשים: 10 (1 מדרגים)

One
רוצים גם?

One is the loneliest number that you'll ever know

הבדידות האורבאנית של החיים המודרניים. כל כך הרבה נכתב, הוסרט והושר על כך מאז תחילת המהפכה התעשייתית ועד לימינו אנו. כפי שאיימי מאן שרה לנו בפתיחת האלבום (ובאקספוזיציה של הסרט) בשיר ''One'' (חידוש לשיר של הארי נילסון) - אחד הוא המספר הבודד והעצוב ביותר. גם שתיים יכול להיות בודד בדיוק כמו אחד- היא מוסיפה. כי עצם ההימצאות בזוג אינה מספיקה לפעמים לגרש את הבדידות. ''מגנוליה'', לטעמי אחד הסרטים הכי מדהימים שיש, מדבר בדיוק על זה- בדידותו של היחיד, וחוסר היכולת של הזוגיות לפתור את הבדידות ולעיתים אף לגרום להרגשת בדידות גדולה יותר לשני הצדדים. פתיחת הסרט המלווה בשיר הזה מציגה לנו את כל הגיבורים שלו ברגעי הבדידות שלהם, תשעה סיפורים מתחברים/מתנתקים במשך יממה אחת בסן פרנסיסקו.

They have those things in movies cause it's true

''מגנוליה'' מדבר על עוד מיליון דברים אחרים, ובכך סוד גדולתו - כל אחד יכול לקחת ממנו משהו אחר ולהזדהות איתו. הוא מטפל בסוגיות של זוגיות ללא כנות - בגידה וחוסר אמון בין בני זוג; יחסי גברים -נשים, שוביניזם-פמיניזם-סקסיזם והגורמים להם; מותח קו בין היחסים של ילדים להוריהם וכיצד זה משפיע עליהם בצורה הרסנית בבגרותם; מותח ביקורת על סודות גדולים ואפלים שאנו שומרים בתוכנו וסודקים אותנו מבפנים; מדבר גם על המקריות השולטת ומתעתעת בנו; על החלום האמריקאי של תאוות פרסום ותאוות בצע הבוגד בנו; וגם על הגאולה העוברת דרך קשר עם אדם אחר שאיכפת לו, אבל חייבת להתחיל משינוי מבפנים.


הבודד והעצוב ביותר



הבמאי פול תומאס אנדרסון (להלן פ.ת.א) כותב בעטיפת הפסקול: ''ניסיתי להפוך את השירים של איימי לסרט. כפי שמישהו מנסה לעבד ספר לתסריט, כך אני ניסיתי לעבד שירים לסרט''. הוא מספר שהוא היה מעריץ של איימי עוד לפני שהוא הכיר אותה אישית. לאחר שהכיר אותה, הם הפכו לחברים טובים (והוא המשיך להעריץ אותה...). בין לבין הוא שמע סקיצות ודמואים מהשירים החדשים שעליהם עבדה באותה תקופה. ב-1997 בלי בושה הוא גנב אותם כהשראה לתסריט שלו ל''מגנוליה'', ולאחר מכן סגר את המעגל בכך שליווה את הסרט בפסקול המורכב מאותם שירים של איימי. אפשר להגיד שהשירים של איימי מאן הם לא הפסקול המלווה את הסרט ''מגנוליה'', אלא להיפך: הסרט ''מגנוליה'' מלווה את השירים של מאן. בכל מקרה, שניהם מהווים יצירה אחת בלתי ניתנת להפרדה.

I'll tell you everything, and you tell me everything, and maybe we can get through all the piss and shit and lies that kill other people

במהלך הסרט אנו פוגשים מצד אחד באנשים שכמהים לזוגיות, ומצד שני אנשים שהורסים במודע את הזוגיות שלהם, כולל הזוגיות שבין הורה לילדו. פ.ת.א טוען שלא רק שרבות מהסצנות בסרט מקורן בשירים של איימי מאן (הוא חולק עימה את הקרדיט על התסריט), אלא גם כי דמות אחת מבוססת עליה ישירות- דמותה של קלאודיה- ובעצם מקלאודיה הוא פיתח את כל שאר הדמויות. קלאודיה מתקשרת לשיר הנוגה במיוחד ''Deathly'' שהפך לדיאלוג בסצנת מפתח בסרט המתארת דייט ראשון בין שני אנשים פגועים. הוא, ג'ים, שוטר קצת תמים שעדיין מאמין בטוב, ושאיכזב את עצמו ובייש את המדים שלו באותו יום. היא, קלאודיה, בחורה חלשה ופגועה מינית ונפשית, מכורה לסמים שלוקחים אותה רחוק, מפחדת להתמודד עם המציאות ומפחדת במיוחד להיפתח ולבטוח שוב במישהו. וכאשר הוא מגלה לה את ליבו נוצר רגע של שותפות ביניהם (ונשיקה), ואז היא אומרת לו:

Now that I've met you
Would you object to
Never seeing each other again?




בדיוק השורות שבהן איימי מאן פותחת את השיר Deathly.
שיר עצוב לרגע עצוב, רגע של בריחה וחזרה אל הבדידות. גם בסרט הגיבורה קמה לברוח מהאיש שנראה כבא להצילה מתהום הסבל הפעורה לפניה. הפחד לבטוח במישהו פעם נוספת הוא הרגש השולט בה, הנובע מכל הפעמים הקודמות בהם היא נפגעה והושפלה. כפי שאיימי שרה בשיר הסוגר, ''Save me'', המדבר גם הוא על כך:

If you could save me
From the ranks, of the freaks
Who suspect, they could never love anyone

האם מישהו יכול לאהוב אותי? למה שמישהו יאהב אותי? האם אני יכולה לבטוח במישהו שמציע לי את אהבתו? האם אני יכולה לאהוב בחזרה בלי לפחד שזה יפגע בי? שוב ושוב חוזרת איימי על השאלות הללו ללא תשובה.

We might be through with the past, but the past ain't through with us

המוזיקה של איימי עדינה ומלטפת ויחד עם זאת פוגעת לעומק, אישית ונשארת בלב. מאוד קליטה אבל לא ממוסחרת. לפעמים היא משתעשעת עם עיבודים לכלי נשיפה במתכונת ג'אזית (כמו בשיר ''Momentum''), אבל תמיד חוזרת לנקודת החוזק שלה: בלדות פסנתר וגיטרה אקוסטית. המילים מתארות בפשטות את התחושות שכולנו הרגשנו לפחות פעם אחת בחיינו, גורמים לנו להזדהות איתה שוב ושוב. כי כשאיימי שרה, היא יודעת על מה היא שרה.


למה שמישהו יאהב אותי?



נקודת מפתח שנייה בסרט, בה כל הגיבורים השונים בו מגיעים לרגע בהיר של הבנה, מלווה אף הוא בשיר של איימי (''Wise up''). באותה סצנה כל גיבורי הסרט הכמהים לשינוי שרים את השורות, משננים לעצמם בלי הפסקה: It's not going to stop, 'til you wise up
הסבל לא יגמר עד שתגיע להבנה ולהחלטה שצריך להפסיק. השיר של איימי הוא הקתרזיס המעודד את הגיבורים ליצור שינוי בחייהם. לעצור את הכאב. להחכים.
את השיר עצמו כתבה איימי מאן לפסקול של סרט אחר שדיבר על אהבה- ''ג'רי מגווייר''. פ.ת.א התאהב בו כששמע אותו שם, ולקח אותו לרגע החשוב ביותר בסרט שלו. אין ספק שהוא מתאים יותר לכאן.

גם מאן חיכתה עד גיל 38 להצלחה שתגיע, ושבעה אכזבות והצלחות מינוריות עד אז. את אלבומה Bachelor No.2 חברת התקליטים שלה לא הסכימה להוציא, מכיוון ש''לא היו בו להיטים פוטנציאליים''. למזלה הגיע שיתוף הפעולה שלה עם פ.ת.א, כאשר יחד עם הצלחת סרטו הגיעה סוף סוף גם הצלחתה המסחרית וההכרה בכישרונה.

It is not dangerous to confuse children with angels

למרות שמשולבים לקראת סוף האלבום גם 2 שירים של Supertramp בניחוח סבנטיז ועוד אחד של Gabrielle, הפסקול הזה שייך בעיני רק לאיימי מאן (צריך גם לתת קרדיט לג'ון בריון שעיבד את הפסקול האינסטרומנטאלי וגם הפיק וניגן בחלק מהשירים של מאן). הסרט ''מגנוליה'' לעולם לא היה מגיע ללב הצופים ללא המוזיקה של איימי מאן, וגם הפסקול לא ישמע אותו הדבר אם לא צפיתם בסרט. השילוב המיוחד בין המוזיקה של איימי לבין החזון של פ.ת.א יצר יצירה מדהימה בעומקה שקשה שלא לחזור אליה שוב ושוב. שילוב שיוצר תקווה ששני אנשים אלו ימשיכו לשתף פעולה גם בעתיד.
שתף
אלבומים קשורים:
aimee mann :: bachelor no. 2 ||| aimee mann :: lost in space |||

אמנים קשורים:
tori amos || fiona apple || the beatles || רונה קינן || elliott smith || suzanne vega || lisa loeb || 

סגנונות נוספים:
Singer Songwriter | 

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©