הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: Rock
husker du :: flip your wig
sst, 1985    
Flip Your Wig אמנם סימן את תחילת הסוף של האסקר דו, אך זכה גם להצלחה מסחרית לא רעה (שהביאה להחתמתה של הלהקה ב-Warner Bros) והשפיע (ביחד עם New Day Rising שקדם לו) בצורה עצומה על הרוק האלטרנטיבי מסוף שנות ה-80 והלאה
מאת: mr. ray בתאריך 02/03/02

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
יאפים עם
ג'יפים

נבל דוד אדום
kate bush
the kick
inside
swans
soundtracks
for the blind
art brut
bang bang
rock & roll
belle &
sebastian

fold your
hands child,
you walk like
a peasant
asaf sarig
the fat elvis
ep
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 8    דירוג הגולשים: 7.7 (3 מדרגים)

Flip Your Wig
רוצים גם?
המיד-אייטיז היתה תקופה מאוד פוריה להאסקר דו. ב-1984 הוציאו את Zen Arcade, אלבום קונספט כפול ששילב את ההארדקור חסר הפשרות שלהם עם נטיות יותר אמנותיות-נסיוניות וגם מלודיות, והביא להם תשבוחות והערכה. תחילת 1985 בישרה את הגעתו של New Day Rising, שהיה יותר פופי ומלודי, וזכה להצלחה רבה גם באיזורים מיינסטרימים יותר של הרוק האמריקאי, בנוסף לאהדה שכבר רכשה לעצמה הלהקה בקרב קהילת האינדי.

את האלבום הבא שלהם - השלישי ללייבל האינדי SST והרביעי בתוך שנתיים - שיחררו האסקר דו בפעם הראשונה כלהקה מבוססת ולא כאנדרדוגים. היה עליהם לספק את הסחורה - והם לא איכזבו.

Flip Your Wig שיצא בסוף 1985, ממשיך את מגמת ההתמתנות וההתקרבות לפופ שהחלה ב-New Day Rising. מבחינת הסגנון הכללי אין שינוי רציני, אך הסאונד הרבה יותר נקי והביצועים נשמעים רגועים ביחס לעבודות קודמות של הלהקה (מינון קטן יותר של צרחות, גיטרות פחות רועשות וכו').

מה שכן מורגש חזק באלבום הזה הוא תחילת השבר בין בוב מולד - גיטריסט, סולן ומנהיג הלהקה - לגרנט הארט, המתופף שגם כותב ושר חלק לא מבוטל מהשירים (ויש אומרים שעשה זאת טוב יותר ממולד). שבר זה (שבסופו של דבר הביא לפירוקה של הלהקה ב-1987) מתבטא בכך שלעיתים שיריהם של השניים נשמעים כאילו הם מבוצעים ע''י שתי להקות שונות. למרות זאת, הכימיה בין שניהם עדיין עובדת מצויין כפי ששומעים בקולות הרקע שהם נותנים אחד בשיריו של השני, ובשיר היחיד בו הם שרים יחד, שיר הנושא, המספק כמה מהרגעים המענגים באלבום.

מלבד זאת, מולד תורם לאלבום כמה שירי פאנק-פופ כמו ''Makes No Sense at All'' שנכתב ברוח הסיקסטיז ו''Games'' שנשמע דווקא מאוד ''אייטיזי'' בדומה ל''Flexible Flyer'' של הארט ו''Private Plane''. בצד היותר רועש של הסקאלה נמצאים ''Devide & Conquer'' המוכיח שוב שבוב שר הכי טוב כאשר הוא צורח, ו''Find Me'' עם הגיטרות החולמניות (שמזכירות מאוד את ''Caribou'' של הפיקסיז) וההד המוסף לווקאלז שביחד גורמים לשיר להישמע דווקא כמו משהו של להקתו האחרת של מולד,
Sugar.

הארט מצדו ממשיך להיות מושפע מאוד מרוק קלאסי של שנות ה-60 וה-70 (במיוחד מדילן והסטונז) ומראה זאת בשירים כמו ''Every Everything'' ו''Keep Hanging On''. האחרון הוא גם ההוכחה הניצחת שהארט הוא הפרפורמר הטוב יותר בלהקה. קולו העשיר מכוון עמוק עמוק ושירתו (וגם צרחותיו) מצליחה לרגש הרבה יותר מזו של מולד (ולמרות כל זאת, הגרסה באלבום מחווירה לעומת הביצוע החי ב-The Living End).

הרגעים הפחות מוצלחים של Flip Your Wig באים בצורת האינסטרומנטלים שבסופו. שיר מס' 9, ''The Baby Song'', הוא קטע תמוה ומיותר של מוסיקת תינוקות (?) וכמותו גם שני הקטעים האחרונים, בהם נותנים לעצמם ההאסקרים מרחב לג'אמים ולמשחקים באולפן, ללא הצלחה רבה.

כאמור, Flip Your Wig אמנם סימן את תחילת הסוף של האסקר דו, אך זכה גם להצלחה מסחרית לא רעה (שהביאה להחתמתה של הלהקה ב-Warner Bros) והשפיע (ביחד עם New Day Rising) בצורה עצומה על הרוק האלטרנטיבי מסוף שנות ה-80 והלאה.
שתף
אלבומים קשורים:

אמנים קשורים:

סגנונות נוספים:

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©