הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: Rock
the dandy warhols :: 13 tales from urban bohemia
capitol, 2000    [אלבום]
חברת התקליטים שלהם נאלצה להוציא מחדש את אותו סינגל Bohemian Like You, מפאת ביקוש אדיר לרכישת הסינגל שמלווה את הפרסומת של חברת הפלאפונים, וודאפון.
מאת: אייל לוי בתאריך 23/10/02

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
bergraven
doedsvisioner
benjamin
taylor

the legend of
kung folk
[part 1 (the
killing
bite)]
frank zappa
jazz from
hell
daevid allen
now is the
happiest time
of your life
embrace
the good will
out
monosight
ring and
ropes
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 8.8    דירוג הגולשים: 7.7 (6 מדרגים)

אגדה עירונית
רוצים גם?
כשמפרסמי משקאות קלים, חברות המייצרות בגדים טרנדיים וחברות פלאפונים שונות פונות אל עולם המוזיקה במטרה לקדם את המוצרים שלהם על ידי הצבת פס קול של להיט קופצני, הן מקדמות יופי גם את הלהיט עצמו. כך קרה גם לדנדי וורהולס, ששנה אחרי שהם הוציאו עוד סינגל כושל מסחרית אל השוק העולמי, חברת התקליטים שלהם נאלצה להוציא מחדש את אותו סינגל Bohemian Like You, מפאת ביקוש אדיר לרכישת הסינגל שמלווה את הפרסומת של חברת הפלאפונים, וודאפון. הסינגל אכן הצליח מחדש, ואלבומם השלישי במספר, שכולל את אותו סינגל, הפך אוטומטית לאלבומם המצליח ביותר מבחינה מסחרית, נכון לעכשיו. הפעם האחרונה שהלהקה חוותה כל כך הרבה השמעות בפלייליסטים של תחנות רדיו אמריקאיות היתה בשנת 1997, עם Not even if you were the last junky on earth. כמה שזה חבל. מבחינה חופפת, הדנדי וורהולס עושים מוזיקה קליטה, מלאה ומהנה. הנאה גדולה לכל המשפחה.

13 Tales From Urban Bohemia פותח בGod Less, מה שהפך לסינגל השלישי של האלבום, אחת הרצועות הרגועות ביותר בדיסק, הבנויה על בסיס של גיטרה אקוסטית וחצוצרות. קטע ה ''הפסקה'' של השיר הוא ביצוע יותר אינטימי של השיר עד כה, שלאחריו חוזר השיר לאותה מתכונת בה הוא התחיל, וביחד, נותן את ההרגשה של מוזיקה מלאה בכל טוב, מבחינת ההפקה וכלי הנגינה המרובים שמשתתפים בו.

Mohammed ממשיך את אותו קו כמו השיר הקודם. זהו השיר שנשמע הכי פחות כמו ''שיר'', כשהוא הולך באותו קו לכל אורכו, וצלילים מרובים נילווים אליו, מה שהופך אותו יותר ליצירה מוזיקלית מאשר שיר של ממש. ''ניטשה'' היא רצועה הבנויה על עיקרון של 4 אקורדים עד הסוף של השיר. קורטני טיילור, הסולן ואחד המפיקים של הדיסק, שר עם קולות רקע נילווים. השיר הולך באיטיות אותנטית, עם הרגשת סלואו-מושן לכל אורכו. הצלילים החורקים של הגיטרות בסוף מעידות שיש לחברה האלה דרכים ביזאריות (במובן החיובי) לסיים שירים. הם אכן יודעים לפרוש בשיא, כמו שהם עושים בשיר הזה, אחרי שהם משאירים את המאזין עם תיאבון לעוד.

ואז מגיעה הרצועה הרביעית, Country Leaver, רגע אתנחתי באלבום, שיר של 3 וחצי דקות בסגנון הקאנטרי המעצבן. הקול של קורטני טיילור הוא קול רב-גווני, כמו במקרה של רצועה זו, כשהוא שר כמו היל-בילי מטקסס. Solid הוא ההוכחה שאכן יש לאותו קורטני טיילור כישרון מוזיקלי, כאן - ככותב משעשע ושנון. בכלל, הטקסטים של הלהקה נוגעים לנושאים של מה שעובר לנו בראש אחרי שאנחנו משתכרים ויש לנו ''לייט-הד''. אם זה על משקאות שמזרזים את היצרים המיניים, להפוך למכור לקוקאין בעיר הגדולה ולחגוג עד עילפון במסיבות רייב, הכתיבה של הדנדי וורהולס לא מתחשבת יותר מדי בתוצאות, ופשוט זורמת בשיא הקוליות.

לדוגמא, ב- Horse Pills, הרצועה הכי ''כאסחיסטית'' באלבום, עם קול באסי והמון רעשי גיטרות נילווים, הסולן שר על למה נראה לו שמשה היה מכור בימי התנ''ך. לכו תבינו. האלבום מלא בעוד רצועות מתוקות-מרירות, כמו Get Off, שיר חצי פולקי-אמריקאי וחצי בסיגנון קאנטרי.Grab yer partner and rock da kasbah.. Sleep, אחת הרצועות היפות ביותר באלבום, מתחילה כרצועה ככל הרצועות, עם שירה שקטה ועדינה, 2 גיטרות והמון סימפולים ברקע, נמשכת עד לתחילת הדקה השישית, שבדומה ל- ''מוחמד'', גם היא נהפכת ליצירה יותר משיר של ממש, עד שהיא נגמרת לגמרי. קולות השירה של הקלידנית, זיה, בסוף, אכן עושות את זה לשיר. סיום מרשים ביותר. שיר מספר 11 באלבום, 'Shakin, מביא את הדנדי וורהולס לארח חבר תקליטן שעושה כאן סקרצ'ים כתחליף משעשע ביותר לסולו גיטרות אופייני. משעשע.

שתי הרצועות אשר סוגרות את האלבום הן הרצועות הכי רציניות, ואולי בגלל זה הן נחשבות לרצועות הכי מושמעות באמריקה שהן לא סינגל. Big Indian הוא שוב קטע חצי פולקי-חצי קאנטרי, רק איטי יותר. השיר האחרון באלבום הוא בכלל שיר שמופק כולו על ידי הדנדי וורהולס, ונקרא The Gospel. הרצועה הכי שקטה אך לא הכי שלווה. סיומת אופיינית לאלבום שכזה. ומשום מה, הקול של הסולן מזכיר בצורה מדהימה את הקול של תום יורק מרדיוהד.

רוצו לחנויות לקנות, כי אם המוזיקה לא תעשה לכם את זה, אז הספרון הנלווה אליו, המכיל קולאז משעשע ביותר של תמונות חברי הלהקה, כן יעשה.
שתף
אלבומים קשורים:

אמנים קשורים:

סגנונות נוספים:

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©