הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: Rock
tim buckley :: happy sad
elektra, 1969    [אלבום]
כור היתוך שלתוכו נמזגו במינונים מדודים - הפולק, הפסיכדליה, הבלוז, מוסיקה קאמרית ,קאנטרי חשמלי, פופ פואטי, ואפילו ג`אז עם מבנה חופשי. עוצמתו האדירה מחד, ורגישותו האוונגרדית מאידך, היו הסיבות העיקריות להתרגשותי...
מאת: אילן רצאבי בתאריך 16/02/03

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
frank zappa
freak out!
velvet
underground

the velvet
underground &
nico
bergraven
doedsvisioner
the homesicks
modes of
production
kim fowley
international
heroes
the national
boxer
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 8.9    דירוג הגולשים: 8.2 (5 מדרגים)

סיפור ממקור ראשון
רוצים גם?
את טים באקלי אהבתי אהבת נפש.

פגשתי אותו לראשונה בשנת 1969, עת ביקש לשכור את שירותיי. במקצועי, אני האיש האמון על מלאכת עיצובו הכללי של המוצר הנקרא תקליט. עד לשנה זו, היו לי ברזומה עבודות ללהקות/אומנים כמו Bread ,The Paul Butterfield Blues Band ,The Doors ,The Incredible String Band , Nico ,MC5 ואפילו, תאמינו או לא, אלבום המופת Forever Changes של להקת Love .

''טים יראה אותך עוד כמה רגעים בחדרו'', צקצקה לעברי מנהלת משק הבית, אישה שמנמונת וחביבה, לאחר שהצגתי את עצמי.
''תודה רבה'', הפטרתי לעברה ופסעתי לעבר הסלון רחב הידיים. תמונותיו של תינוק שפניו כאילו היו העתק לאלו של באקלי תפסו נישה מכובדת מאד באחד מהקירות. לא יכולתי להתיק את מבטי מהמלאך הקטן והחייכן הזה.
''זהו ג`ף הקטן'', שמעתי קול נעים ונרגש מאוד מאחור.
''מר באקלי, נעים מאד, שמי ויליאם הארווי. שמע , הילד הזה פוטוגני בצורה בלתי רגילה''.
''כן... כן, כמובן.... '', נראה באקלי מהוסס והשפיל מבט ''אני מאד מודה לך שהואלת להסכים לבקשתי והגעת. העבודות שלך פשוט מדהימות ואני כבר לא יכול לחכות לרגע בו תלביש לי את האלבום החדש''.

את ביתו עזבתי כשבאמתחתי מתקתק כפצצה העתק המאסטר של אלבומו החדש. האלבום היה נטול שם, ובאקלי ביקש מאד שאסייע לו גם בעניין הזה, אף שזו ממש לא ההתמחות שלי. התכנים המוזיקליים עניינו אותי רק לצורך החיבור בינם לבין מראהו הכללי של התקליט. הודעתי לבאקלי שבמהלך השבוע הקרוב אהיה עסוק בהאזנה אינטנסיבית לאלבום, ולאחר מכן אקבע איתו פגישה נוספת. כמו לכל הנקודות וההצעות שהעליתי, גם כאן באקלי נענה בחיוב שנבע מכבוד שאותו רחש לכל מי שבחר לעבוד איתו.

כשהנחתי את הסלילים בטייפ, חשתי כאילו בנוכחות של באקלי בחדר. האזנה שהיתה אמורה להיות מקצועית גרידא הפכה מיד להתאהבות מהסוג הקיצוני ביותר. רק לאחר יום האזנה שלם הצלחתי לאסוף את עצמי ולהתמקד בעבודתי שעליה שילם לי באקלי ביד רחבה.

משנתו המוסיקלית של טים באקלי היתה תוצר מיוחד במינו של כור היתוך, שלתוכו נמזגו במינונים מדודים הפולק, הפסיכדליה, הבלוז, מוסיקה קאמרית ,קאנטרי חשמלי, פופ פואטי ואפילו ג`אז עם מבנה חופשי. עוצמתו האדירה מחד, ורגישותו האוונגרדית מאידך, היו הסיבות העיקריות להתרגשותי. את מילות שיריו, שמהוות מסע אל תוך נפשו הדואבת, ידע לשקף באמצעות יצירת מלודיות שאותן תפר כחייט מומחה עלי גבי הטקסטים. לא זאת בלבד, הקול בו התברך באקלי היה מהמקוריים והיפים ביותר אי פעם. קולו הייחודי התפרש בין בריטון עשיר לטנור נשי גבוה, ולמעשה היווה כלי נגינה נוסף וחשוב ביותר בין שאר כלי הנגינה. כשעלו שיריו מהטקסט ולבשו מנגינה, היתה אף התחושה שהאיש שינה את המבנה שאמור להיות לשיר רוק או פולק בעיקר בגלל העובדה שלחניו היו הרבה מעבר ל`כלי-רכב` למילים אותם כתב.



כבר בהאזנה הראשונה מצאתי עצמי נכנס לעולמו של באקלי דרך אלבומו זה, שפותח דלת רחבה פנימה. מבחינת התכנים, האלבום הוא תיעוד הלכי הרוח של טים באקלי. הוא למעשה סדרה של חלומות - חלומות על רומנטיקה הצבועה בוורוד, חלומות על אובדן וחרטה (נטישת אהובתו, Mary Guibert, עם ילדו ג`ף, עליו הוא שואל באחד השירים -''Does he ask about me?'') , חלומות על גאולה וחלומות המשאירים חותם בצבעים עזים במוחו של ההולך ושוקע, השקיעה של חייו. כוחו של באקלי לא היה רק בקולו בעל המנעד האין סופי, ולא רק בתמליליו שהיו מהחומרים שמהם עשויים ספרי שירה משובחים, אלא גם כמוזיקאי מחונן, שבאלבום זה העמיד אנסמבל ג`אז קטן שמנה מלבדו עוד ארבעה נגנים מעולים. על מלאכת ההפקה (המצוינת) אמונים שניים מחברי ההרכב של Lovin Spoonful, והם Jerry Yester ו- Zal Yanovsky, הגיטרה החשמלית המעומעמת בעלת הצליל הג`אזי החם של גיטריסט הבית שלו וחברו הקרוב ביותר Lee Underwood (יוצא מן הכלל), ויברפון (הצליל המדהים שלו ושילובו בתוך הקטעים בתחפושת של קלידים או תופים הוא מלאכת מחשבת של ממש, במיוחד מבחינת עבודת המפיקים), באס חשמלי ואקוסטי, מרימבה, קונגאס וכלי הקשה נוספים. באקלי עצמו עוטף את הכל עם הסמל המסחרי שלו - גיטרת שניים-עשר המיתרים, בפריטה מודגשת ומלאה ברגש. סגנון הנגינה באלבום הוא חופשי ומלא באלתורים (השמורים בד''כ להופעות חיות).

כשפגשתי אותו לאחר כשבוע, ידעתי כבר שהילד (הוא היה אז רק בן 22!) החייכן ומסביר הפנים העומד מולי, אינו בדיוק כזה. כששאל אותי לגבי רעיון לשם התקליט החדש, מצאתי את עצמי אומר בביטחון מלא ''עצוב-שמח''. לא היה לי גם ספק בקשר לעיצוב העטיפה. ויתרתי בקלות על טביעת האצבע המפורסמת שלי והחלטתי שרק דיוקן של באקלי בקלוז אפ יהיה נאמן לקלוז אפ של נפשו המשתקפת באלבום. מתוך סדרת הצילומים שהצלם שלי עשה לו בחרתי את שני הצילומים ששיקפו נאמנה את רוח האלבום. בתמונות אלו ראיתי את טים בנקודת המפגש בין עצב לשמחה. נקודה זו כך מתברר, היתה המרכזית בחייו.

ב -30 לחודש יוני של שנת 1975, יום לאחר מותו ממנת יתר של הרואין כשהוא רק בן 28, עמדתי מול ארונו הפתוח כשדמעות חונקות את גרוני. ''טים לא יצטרך לשחק שוב את המשחק הכפול' חשבתי לעצמי. פניו השלווים של באקלי באותו הרגע כאילו אישרו את מחשבותיי.

את הכאב הזה יצא לי לחוות שוב וביתר שאת, 22 שנים מאוחר יותר, כאשר התבשרתי על מותו של ג`ף באקלי, הבן. ג`ף מת מטביעה בגיל 30 כאשר הוא בשיא פריחתו כזמר רוק. זמר רוק שהזכיר מאוד את אביו, אף שפגש בו רק פעם אחת בחייו. זכות שמעטים, אם בכלל, זכו בה.

מהיפים והמוזרים (בו-זמנית) שבאלבומי שנות השישים הסוערות.

שתף
אלבומים קשורים:
nick drake :: pink moon ||| love :: forever changes ||| van morrison :: astral weeks ||| jeff buckley :: grace ||| jeff buckley :: live at sin-e ||| tim buckley :: dream letter: live in london 1968 |||

אמנים קשורים:
jeff buckley || nick drake || bob dylan || love || joni mitchell || paul simon || 

סגנונות נוספים:

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©