הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: Rap\Hip-Hop
wu-tang clan :: enter the wu-tang (36 chambres)
bmg, 1993    [אלבום]
ההפקה הרזה במכוון של הריזה באלבום הזה, יחד עם שלל ההשפעות מהמזרח הרחוק אותן הוא משלב במוסיקה ובפילוסופיה של הלהקה, ויחד עם העוצמות האדירות של השירה והזעם של המילים - יוצרים תמהיל מחוספס, קשוח ובועט - הארדקור כמו שהארדקור צריך להיות
מאת: tomas בתאריך 06/05/03

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
blackalicious
blazing arrow
jay-z
the black
album
jay-z
the black
album
hi-tek
hi-teknology
jay-z
the black
album
de la soul
the best of
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 9.5    דירוג הגולשים: 8.4 (15 מדרגים)

היפ-הופ ערפילי   מתוך פרוייקט שורשים
רוצים גם?
דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה: שכונה קשה ואלימה בניו יורק. קרב קונג פו מרהיב בין שתי כנופיות יריבות מצ'יינה טאון בסגנון סרטי ג'ון וו - אנשים מתעופפים באוויר בסלואו מושן, נונצ'קות עפות לכל עבר, מכות קראטה מדויקות מפלחות את האוויר ואגרופים ובעיטות גורמות לטיפות דם סמיכות לנזול מאבריהם של האנשים היישר אל הבטון הקשה. לפתע, משום מקום, מגיעים 9 כושים עם מכונות ירייה ומרססים את כולם. תוך שלושים שניות כל האנשים מוטלים על הרצפה, מתבוססים בדמם. הכושים עם מכונות הירייה מתחילים לשיר.
ככה בדיוק נשמע אחד האלבומים המשפיעים ביותר של הראפ בכל הזמנים - אלבום הבכורה של הוו טאנג קלאן.

אפשר להגיד הרבה דברים על חברי הוו טאנג. אפשר לומר שהם היו מעיין להקת כוורת (להבדיל) של הראפ האמריקאי - אסופה של כשרונות אדירים בתחומי ההפקה, הראפ, והנוכחות הבימתית, שהתחברה לקבוצה מלוכדת תחת הנהגתו של ריזה - המפיק המבריק, וג'יזה ומתוד מאן בפרונט של הבמה, שהשפיעו על הראפ במשך למעלה מעשור.

אפשר גם לציין אינסוף אומני הארדקור שניסו ללכת בדרכם ולא תמיד הצליחו. אפשר להתמקד בקריירות הסולו של חברי הלהקה שהצליחו יותר (מתוד מאן, ריזה) ופחות (אינספקטה דק, יו גוד). אפשר להרחיב על כל שלל הפרוייקטים שחברי הוו היו מעורבים בהם - פסקול הסרט גוסט דוג, שיתופי פעולה רבים מספור של חברי הלהקה עם אחרים, תמיכה ועידוד של הוו-פאם - ראפרים שהוו טאנג לקחו תחת חסותם והשתדלו לפתח במקביל.

ואפשר לחילופין פשוט להכניס למערכת את האלבום הנ''ל, אלבום הבכורה שלהם, להגביר את הרמקולים, וכבר בקטע הראשון והמצוין, ''Bring da ruckus'', לקבל אגרוף חזק לבטן. ההפקה הרזה במכוון של הריזה באלבום הזה, יחד עם שלל ההשפעות מהמזרח הרחוק אותן הוא משלב במוסיקה ובפילוסופיה של הלהקה, ויחד עם העוצמות האדירות של השירה והזעם של המילים - יוצרים תמהיל מחוספס, קשוח ובועט - הארדקור כמו שהארדקור צריך להיות. קלאסיקות כמו ''C.R.E.A.M.'' ו-''Method man'', משאירות את המאזין פעור פה לנוכח עוצמת הזעקה של חבורה כשרונית, רעבה להצלחה, ובשיא גדולתה כבר מהתו הראשון.

הוו טאנג קלאן המשיכו להוציא אלבומים מאז, במקביל לפיתוח הקריירות האישיות של חברי הלהקה - אלבומים שחלקם טובים (Iron flag) וחלקם לא משהו (Wu-tang forever), אבל לא הצליחו להגיע לאותה רמה של שלמות של אלבומם הראשון. למעשה, גם כל ממשיכי דרכם ומחקיהם לא ממש הגיעו לשם, אולי מלבד נוטוריוס ביג שכן הצליח להעביר עוצמות דומות באלבומיו.

מצד שני, גם אם זה היה התקליט היחיד שהיו מוציאים, עדיין היו נחשבים למה שהם היום - פורצי דרך, משפיעים, והלהקה שהצליחה לעשות הארדקור ראפ בצורה הטובה והעצמתית ביותר.
שתף
אלבומים קשורים:

אמנים קשורים:

סגנונות נוספים:
East Coast Rap | 

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©