הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: עברית
נקמת הטרקטור :: לאן הולכים פתאום כולם
la4, 2003    [אלבום]
לא מדובר ביצירה קלה לעיכול, אלא קודרת ומלנכולית ובאותה מידה גם מרגשת. המלנכוליה הזאת היא הסממן הבולט, החל מהרגע בשיר ירח בו בללי שר, ''בואי ונביט בירח שננגס לאט כל יום'', ועד לסיום המהפנט בו מבצע בללי כמעט בלי ליווי גיטרות את ''שיר הרעות'' האלמותי
מאת: אליסף דעואל בתאריך 11/06/04

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
שוגר שוסטר
אולי
שלמה ארצי
דרכים
אורן
זילברשטיין

שאריות
מאיר אריאל
ברנרד ולואיז
אריק
איינשטיין
ושלום חנוך

בהופעה משותפת
רוקי בי
ניצחון
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 9    דירוג הגולשים: 8.9 (17 מדרגים)

איש עצוב
רוצים גם?
''לאן הולכים פתאום כולם?'' שואל שם הדיסק האחרון של נקמת הטרקטור. לאן באמת הולכים כולם ? בעיקר למיינסטרים, עם כל מיני ויתורים פופיים בתקווה להגיע הרבה לפליליסט של גלגל''צ. נקמת הטרקטור באמת איבדה את כולם, מקום הלהקה ב-88' ועד היום, הלהקה שמרה על האופי האמנותי המיוחד שלה. אופי שמאפשר לך להוציא יצירות רוק מופתיות ובה בעת לכתוב מוזיקה למחזות רציניים כמו אותלו למשל. אופי שמאפשר לך לרכוש קהל מעריצים אינטימי שסוגד לך, אבל כמעט ולא מאפשר לך כניסה לממלכתו של קובלנץ.

פעם במהלך שיטוטיי בכל מיני פורומים באינטרנט, נתקלתי בדיון מעניין. הדיון עסק באם אלבום מסוים היה בן אדם, איך הוא היה נראה. אני חושב שבמקרה של ''לאן הולכים פתאום כולם'' השאלה הזאת מאוד מתאימה. סביר להניח שאם היינו מאנישים אותו, היינו פוגשים בן אדם עצוב מאוד, שקוע בתוך עצמו והולך כמעט כל היום בסיבובים. אבל אם היינו עוצרים לרגע ומסתכלים בעיניים הנוגות שלו, לא היינו יכולים שלא להתאהב בבן אדם הזה.

לאן הולכים פתאום כולם, הוא אולי האלבום השלם ביותר של נקמת הטרקטור. כמו שבטח הבנתם מהדוגמה הקודמת שלי, לא מדובר ביצירה קלה לעיכול, אלא קודרת ומלנכולית ובאותה מידה גם מרגשת. המלנכוליה הזאת היא הסממן הבולט, החל מהרגע בשיר ירח בו בללי שר, ''בואי ונביט בירח שננגס לאט כל יום'', ועד לסיום המהפנט בו מבצע בללי כמעט בלי ליווי גיטרות את ''שיר הרעות'' האלמותי.

עוד מאפיין בולט בדיסק הוא הכבוד הגדול שעושה נקמת הטרקטור ללהקות שהיא אוהבת, הסולו המדהים שמסיים את ''חולות'' נשמע כמו מחווה לקינג קרימזון ובכלל לרוק הפרוגרסיבי של שנות ה-70'. נקמת הטרקטור גם לא חסכו באפקטים כדי לתת לדיסק הזה את האופי המיוחד שלו, זה מתבטא בצורה מדהימה בצלילי הכנסייה שנכנסים פתאום באמצע ''חיים'', וממש מוסיפים נופך מיוחד למילים החזקות של השיר הזה.

השיר היחיד בדיסק שאולי לא עונה לנוסחה של הדיסק שנראה קצת כמו זר בשטח על אף שהוא בהחלט שיר טוב, הוא ''מסכים שטוחים''. סביר להניח שזאת הסיבה גם שהשיר הזה הוא היחיד ששוחרר לרדיו, האופטימיות הזעירה שבו, היא שכנראה עושה אותו מתאים יותר לקהל הרחב.

גם האלבום הזה, כמו שבטח כבר הבנתם, לא יהפוך את נקמת הטרקטור ללהקה נערצת בקרב המוני בני נוער, ואני בטוח שזה בכלל לא מעניין אותם. מה שכן, האלבום הזה הוא אלבום הרוק הישראלי הטוב והמיוחד ביותר ששמעתי במילניום הנוכחי, ובמבול הלהקות החדשות, טוב שיש להקה אחת שהיא קלף בטוח, שתמיד תוציא את האלבום הזה שאנחנו נתאהב בו.
שתף
אלבומים קשורים:

אמנים קשורים:
כנסיית השכל || כרמלה גרוס ואגנר || ערן צור || גרין || 

סגנונות נוספים:

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©