הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: עברית
איפה הילד :: זמן סוכר
הד ארצי, 1993    [אלבום]
עם אוסף הנגנים הבינוניים האלה הצליחה איפה הילד לבסס את אלבום הבכורה שלה, לאט אבל בטוח, כאלבום חשוב בתחילת שנות התשעים והביאה לישראל משהו שלעולם לא היה בה – רוקנ'רול אמיתי, בועט, נושך, שורט ושופע בסם. סקס דראגז נ'רוקנ'רול.
מאת: sonic_green בתאריך 19/11/04

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
השיבולים
פרוייקט שירי
הגבעטרון
רועי חן
אדומות
מוריס ותקווה
יוצאים מן
הכלל

בוא לכייף
אינפקציה
ככה מפנקים
panic
ensemble

panic
ensemble
אדיר והילדות
אדיר והילדות
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 9.7    דירוג הגולשים: 7.9 (11 מדרגים)

רגע, הוא אמר בועט בחתולה???
רוצים גם?
תחילת שנות התשעים היו בעצם תחילת שנות הרוק הישראלי. התקופה של להקות אלמותיות כמו מופע הארנבות של ד''ר קספר, זקני צפת, תערובת אסקוט, כרמלה גרוס ואגנר, ואיפה הילד.
אפשר לכנותן ''להקות רוקסן'', שהביאו לארץ את הרוק הרועש והושפעו מהרית'ם-אנד-בלוז הבריטי, הגראנג' והסיקסטיז-סבנטיז.

כמה אפשר כבר לצפות מלהקה לא מוכרת שבאה להקליט אלבום ראשון, לאחר שחברות התקליטים לא ממהרות להחתים אותה, בעוד כל שאר הלהקות התל אביביות הוחתמו במהירות על ידי חברות תקליטים גדולות? תסכימו איתי שאין הרבה מה לצפות, ובוודאי לא לצפות ללהקה שתהווה אחת מאבני הפינה לרוקנ'רול בארץ – איפה הילד.

איפה הילד פעלה 6 שנים לפני שהוציאה את אלבום הבכורה שלה – זמן סוכר. במשך התקופה הזו התחלפו הרכבים (שכללו גם את ג'נגו וירמי קפלן), היו הופעות וחזרות, אבל אף אחד לא ממש התרשם מהלהקה. בסופו של דבר הלהקה הוחתמה על ידי הד ארצי, הרבה בזכות יואב קוטנר, שהשמיע סקיצה של ''אחד אלוהים'' (שהיה ה-להיט של איפה הילד בהופעות) בתכנית הרדיו שלו.
איפה הילד מצאה את הנוסחה ללהיטי רוקנ'רול, וניגשה להקליט את אלבום הבכורה שלה בלי לחץ ועם הרבה אמביציות. תקציב ההקלטה קטן, אבל התוצאה, בעזרתו של יובל שפריר שהפיק, הייתה גדולה.

אם תרכיבו הופעה של להיטים של איפה הילד, כל שיר ושיר באלבום יהיו מועמדים רציניים, חוץ מ''כנפיים, אינך שומע'' שסוגר את האלבום ולא נתון ברוחו, שכן הוא נכתב על ידי אסף שריג לזכרו של אביו המנוח.
''אמריקה קרובה'', ''השמים הגבול'', ''זמן סוכר'', ו''אחד אלוהים'' – כל אחד מהשירים האלה הוא 'מסמר-ההופעה' בפוטנציה. שופעי גיטרות מלוכלכות, פזמונים בועטים ולחנים כובשים.
''מסיבת התה של עליזה'', ''העצב שלה'', ''ציפור גן עדן'' ו''יושב בכורסא'' מושפעים מהפסיכדליה הסיקסטיזית ומשתלבים יפה עם שאר השירים, בעיקר בזכות הסאונד שופע הגיטרות שאפיין את האלבום הזה.
''נפלת חזק'', ו''מה שעובר עליי'' הם עוד מפזמוניה הידועים של איפה הילד, ומכל שירי האלבום, שני אלה הם אולי הכי מזוהים עם איפה הילד, אולי בגלל אופיים הפופי והנטייה שלהם לשבת לך בראש ולחכות שתפזם אותם בזמן שאתה הולך ברחוב.


געגועי לאולברייט. איפה הילד, אי שם בניינטיז.



זמן סוכר הוא אולי האלבום הכי פופי של איפה הילד, פחות כבד משדים, פחות מוזר ממסעותיי עם עצמי, ופחות זוהר מהאלבום הרביעי (שנקרא ''איפה הילד''). יותר מחצי מהשירים בזמן סוכר מופיעים גם באוסף של איפה הילד, שזה די מרשים יחסית לאלבום ראשון של להקה שאמור להיות הכי פחות בשל. בנוסף לזאת, חמי לא היה באסיסט יוצא דופן, אולי אפילו חובבן, אסף שריג ואופיר בן עמי לא היו גיטריסטים מלהיבים, אולי רק אסף מרוז (או בכינויו – בובי) היה איכשהו מתופף רציני (שניגן בקילר הלוהטת לפני שהגיע לאיפה הילד). עם אוסף הנגנים הבינוניים האלה הצליחה איפה הילד לבסס את אלבום הבכורה שלה, לאט אבל בטוח, כאלבום חשוב בתחילת שנות התשעים, יחד עם אלבומים של זקני צפת, מופע הארנבות של ד''ר קספר, תערובת אסקוט ועוד רבים וגדולים שהביאו לישראל משהו שלעולם לא היה בה – רוקנ'רול אמיתי, בועט, נושך, שורט ושופע בסם. סקס נ'דראגז נ'רוקנ'רול. הגדולה של איפה הילד הייתה בכושר ההלחנה הגבוה של אסף שריג וחמי רודנר, והאחרון הפך עם השנים לאחד ממלחיני הלהיטים הגדולים של העשור. כישרון כתיבה גדול גם היה לחמי רודנר, שכתב בין היתר גם ללהקת הבנים הישראלית הראשונה - היי פייב - תחת השם הבדוי נינה שדה.

בעשרה מתוך 13 השירים, היה חמי רודנר אחראי למלים וללחן (ולעיתים השתתף עם אסף שריג ואיריס רצאבי) ואיפה הילד סומנה, בגלל האלבום הזה, כלהקה של חמי רודנר. חמי רודנר, בכל תקופה בקריירה שלו, התאפיין בכתיבת שירי מחאה, וכך גם בזמן סוכר: ''אמריקה קרובה'', ''ציפור גן עדן'' ו''אחד אלוהים'' מהווים את הפן המחאתי והביקורתי של האלבום, בעוד ''השמיים הגבול'', ''העצב שלה'', ''קראתי את מכתבך'' ו''נפלת חזק'' מהווים את פן האהבה הנכזבת והבדידות. הרבה מהשירים נכתבו תחת השפעות של הסם, על כל סוגיו, והבולטים מהבחינה הזו הם ''מסיבת התה של עליזה'' ו''יושב בכורסה'', שלטקסטים ההזויים שלהם הודבקו לחנים הזויים ופסיכדליים.


קיבלתי את מכתבך, אך טרם הספיקותי לעיין בו.



'זמן סוכר' הוא אלבום שקשה לא לאהוב, אולי אפילו בלתי אפשרי אם אתה חובב רוקנ'רול. אופיו הצעיר, הלא מתפלצן, המורד (במידה מסוימת) והמכוסח ימצא פינה חמה אצל כל חובב רוקנ'רול. קטילות וביקורות שליליות לגבי האלבום הזה בלתי אפשרי למצוא, פשוט אי אפשר.

אתמול ראיתי סרט על להקה אנונימית שהיא ''הלהקה התואמת'' (שם פחות עלוב ללהקת קאברים) של הסטיל דראגון, ויום אחד הסולן שלהם מקבל טלפון מהלהקה האמיתית לאודישנים כדי להחליף את הסולן המתוסבך. האיש עולה לגדולה ונכנס חזק לעולם הסקס סמים ורוקנרול, וכשהוא מבין שהקטע הזה זה לא החיים האמיתיים, הוא פורש להיות זמר של הופעות קטנות. זה הזכיר לי את חמי רודנר שחלם להיות סטינג, הפך להיות התואם הישראלי שלו (סולן באסיסט), והגשים חלום גדול. כיום הוא Homeboy כזה שאוהב את הבית והאישה (שבדרך) ואת שני החתולים שלו. הכי טוב Homeboy.
שתף

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©